❤️Liefde gaat ook door de maag❤️ Valentijn met pure groenten❤️
- Cindy
- 13 feb
- 1 minuten om te lezen
Een Valentijns gerecht hoeft helemaal niet ingewikkeld of duur te zijn.
Misschien heb je van de vorige uitgifte nog groenten in huis?
Met restjes paprika, tomaat, courgette, biet, spitskool of prei tover je eenvoudig een kleurrijk en smaakvol gerecht op tafel. Warme tinten, pure smaken en vooral: samen genieten, zonder verspilling maar met extra liefde.

Ingrediënten (2 personen)
2 rode paprika’s
1 courgette
2 voorgekookte bieten
2 tomaten
1 kleine spitskool
1 prei
Olijfolie
Peper en zout
Geef het extra warmte met heerlijke kruiden zoals tijm, rozemarijn, knoflook, een snufje chili of verse peterselie
Bereiding
Oven voorverwarmen op 200°C.
Snijd paprika, courgette en bieten in mooie stukken. Leg ze op een bakplaat, besprenkel met olijfolie, tijm, peper en zout en rooster ±20 minuten tot ze zacht en licht gekaramelliseerd zijn.
Snijd ondertussen de prei in ringen en de spitskool in fijne reepjes. Bak deze rustig in een pan met een beetje olijfolie tot ze glazig en zacht zijn.
Voeg blokjes tomaat toe en laat dit 10 minuten zachtjes stoven tot een warme, lichtzoete saus ontstaat.
Meng de geroosterde groenten door de spitskool-tomatenbasis en serveer warm.
Maak het extra feestelijk door de groenten in een schaal te leggen met rood-roze tinten. Heerlijk met vers brood of een romige puree.
Veel eetplezier!
Warme groet van Cindy



Opmerkingen